http://my.fiveminutesofyourlife.net/p/enjka

Saturday 6 September 2014

Kek Coklat Kain Felt

Ohoiiiii.....Korang ingat n3 kecintaan baru aku pasal kain felt, sudah aku agak  cetusan idea dari adik aku yang kononnya hobinya adalah tipu semata-mata..ye..sekali lagi tipah tertipu..hahaha..Bila melihat lambakan kain felt yang tak pakai, menyebabkan mak aku hot..hahaha..bila dia hot..mulut dia keluar lahar kuar api macam naga maharaja lawak mega...hahaha..Walaupun bukan aku yang dilaharnya, dan disebabkan aku pencinta ketenangan dan kesian tengok muka adik aku dah macam tikus kena racun kena marah..aku pon mula cari idea nak menghabiskan kain felt..Akhirnya aku menemukan idea ini (macam dialog sinetron la pulop)..Best la pulak buat ni..Jom layan kecintaan baru aku..

 Mula-mula ukur kotak tisu buat seperti gambar diatas..

Ini nak buat krim kek coklat kita..

 Buat strawberi dan krim..seperti gambar diatas..Sila abaikan kejelekan hasil aku..ye saya budak baru belajar

 Jahit kain felt yang dipotong seperti ini..

 Nahhhhhhhh....begini hasil pertama kek dari kain felt aku..perlu banyak latihan lagi...

Ececehhhhhh....bila hati mula seronok..sampai tempat cocok jarum pon kita buat hokey..ade "tenyum" mak kita...:P

Dan ini lagi....pandai cikit dah buat 'sowwwwbeghi...'..ni kononnye nak buat red velvet cake..tapi tak berapa nak jadiklah...hehe..

Okeylah korang, ini jek n3 kali ini..kita jumpa next n3 dengan kecintaan yang lain..lama dah aku tak buat origami...windu pulop...^_^

~BYE~ :P

No comments:

Post a Comment

Post a Comment