http://my.fiveminutesofyourlife.net/p/enjka

Saturday 24 May 2014

Cara-Cara Buat 3D origami Burung ChurpChurp

Assalamualaikum...hello...ceh omputih sangat kan...disebabkan sudah lama tuan belog tak tepek pasal 3d origami..harini, tuan belog berbesar hati nak share dengan korang cara buat 3d origami burung churpchurp...hahaha..kelas nama burung aku..idea nak buat origami ni datang bila terpandang burung ni..macam shomel je..terus hati meronta-ronta nak ada sekor burung ni..Terus gigih..menangis-nangis potong lipat kertas bagai (ayat power sebagai bukti kesungguhan aku untuk berorigami) untuk hasilkan burung churpchurp comel ini..Okey, bagi sesiapa yang berminat nak sekor burung churpchurp ini, sila tengok cara-cara nak buat...

Sila lipat kertas warna biru dan putih banyak-banyak..jangan tanya aku berapa banyak nak lipat..sebab aku memang tak pernah kira..hahah...

Mula-mula buat kepala burung..cantum macam ni

Base kepala burung churpchurp 21..buat seperti gambar diatas

 Teruskan men"cantum" dengan riang..sambil bersiul-siul comel seperti burung...fufufu...

11 layers untuk kepala burung..nah...begini rupanya kepala burung yang dah siap..next....buat badan pulak..per kes takda badan kan..macam penanggal la pulok..

Rupa kejadian tapak kepala burung..

Base badan burung 17 pieces..Cara buat,sama seperti buat kepala burung..Okey teruskan bersiul-siul seperti burung dan mencantum sampai 8 layers..fufufufu~~~~~~

 Ni rupa kepala dan badan burung..standardlah karton..kepala harus lebih besar dari badan..haha..

Cantumkan~~~~~

Buat mata dan mulut..hidung tak payah..sebab aku memang tak pernah tengok burung ada hidung...hahaha...

 Next..wingssssss..

Tarraaaaaaaa....dah siap...haa..aku dah ade sekor..korang???kalu nak jugak sekor, jom pakat buat ramai-ramai...

(^_^)
 
 comel sangat dia jeling-jeling..tampar kang..haha

 (@_@)
 
 (^_^)y

Okey korang..jumpa next n3 ye..insyaAllah ada kerajinan aku share lagi pasal origami..bagi yang berminat,harap tutorial ini dapat membantu..

~SELAMAT MENCUBA~
(^_^)y

No comments:

Post a Comment

Post a Comment