http://my.fiveminutesofyourlife.net/p/enjka

Tuesday 13 May 2014

Cara-cara Buat Mee Goreng Sempoi

Assalamualaikum....hai hai hai....makan apa kita hari ini? Siapa suka makan mee goreng???sila angkat kening laju-laju......saya sangat suka makan mee goreng (Ohoiiiii..apa je kemakanan yang kau tak suka..:P)..Berjumpa kita dalam blog warna warni...sudah lama aku tak tepek pasal origami..takda idea la weh...rasanya semua dah try..(aku sedang cuba menutupi kemalasan diri..sila paham..)..Okeylah, disebabkan idea makanan memang takkan pernah lupus...so aku tepek lah pasal makanan..makanan aku sudah semestinya yang senang-senang..hehehe..okey korang jom tengok cara-cara buat mee goreng sempoi yang sangat menyelerakan..

Bahan-bahan :-

 Korang memerlukan sebungkus mee kuning

 cili padi dan bawang putih..sape yang tak gemar pedas, sila abaikan cili itu


 kerang dan 'sutun' sebagai rencah..korang boleh pakai rencah ikut suka-suka hati korang

 Taugeh, daun kucai dan daun bawang

 fishball dan tauhu - sebagai rencah

 Sos tiram

Kicap

 Cili kisar


Cara-cara:-

Tumis bawang putih+cili padi+ dan cili kisar...cili kisar ikut banyak korang nak letak banyak mana...aku suka letak banyak-banyak..pedas baru sodap..


 Masukkan segala macam rencah..

 masukkan sos tiram

 
Bagi masak dan sebati

Masukkan mee...gaul rata, letak kicap..kalu nak masin sila letak garam..aku kalu goreng mee memang tak pakai garam..bila sekata, sila masukkan sayur mayur..kacau rata..dan angkat..

 Jeng..jeng..jeng....dah siap...siap untuk dihidang..

 Semangkuk ini untuk tuan belog..

 Makan mee goreng panas-panas bersama cili jeruk ini..memang terangkat..tetiba rasa terliur...fufufu..


Okey...selamat sudah mee itu masuk perut..musykil, kenapa tetiba pakai sudu..tadi bukan main chopstick sangat engkau...hahaha..lambat hokey pakai chopstick, pakai sudu bulat-bulat boleh masuk mulut..hahaha...okey korang selamat mencuba..kita jumpa next n3 okey...


~SELAMAT MENCUBA~
(^_^)y

No comments:

Post a Comment

Post a Comment