http://my.fiveminutesofyourlife.net/p/enjka

Monday 24 February 2014

3D Origami Hello Kitty ~ Tutorial

Assalamualaikum...Salam sejahtera..Salam 1Malaysia...hai..hai..hai...bertemu kita lagi..Apa yang pasti kali ni, tuan blog bukan nak tepek n3 pasal makanan..Disebabkan dah terlalu lama aku tidak ber origami, kali aku rasa berbesar hati nak share ngan kawan-kawan sekalian pasal Tutorial Buat 3D Origami Hello Kitty..Harap tutorial ini, dapat membantu bagi yang berminat..hehehe..

 

Karang memerlukan kertas berwarna merah, putih, hitam, kuning...jangan tanya aku berapa banyak pieces nak lipat..seriously aku tak pernah kira...Ohoiii...tiada kerajinan aku nak mengira..hahaha..lipat banyak-banyak...(1 kertas A4 = 32 pieces )..aku pakai dalam 20 kertas A4 merah dan 20 kertas A4 putih..





 Base kepala Hello Kitty = 25 pieces (warna krim)

 Cantum sebanyak 12 layers

 Sila tekan-tekan bagi dapat kepala hello kitty yang bulat..

 Rupa bahagian bawah kepala Hello Kitty


Badan Hello Kitty~





 Base badan Hello Kitty = 18 Pieces

 Cantumkam kepala dan badan

 Buat telinga, mata, misai, hidung dan kolar baju Hello Kitty

Tarrraaaaaa....dah siap..yippi..yippi..

Okey jumpa next n3 dengan kecintaan yang baru...hehehe..harap tutorial ini dapat membantu bagi yang berminat..

~SELAMAT MENCUBA~
(^_^)y

No comments:

Post a Comment

Post a Comment