http://my.fiveminutesofyourlife.net/p/enjka

Thursday 20 February 2014

Cara Mudah Buat Kuey Teow Goreng

Assalamualalikum...Salam sejahtera...Salam 1Malaysia..jumpa lagi korang...sekali lagi tuan belog share, pasal makanan...Kali ini, tuan belog nak share pasal 'Cara Mudah Buat Kuey Teow Goreng'..Walaupun aku sedar korang semua biasa sangat buat makanan ini, aku tetap tak pedulik..aku nak tepek jugak dalam belog ni..T__T..Sangatlah simple kuey teow goreng aku..takda rencah sangat weh..Kuey teow goreng ikut citarasa aku, mesti letak sayur taugeh dan kucai banyak-banyak, baru selera...

Bahan-bahan


Kuey Teow


 Tauhu dan fishball goreng


 Cili Kisar


 Tumis cili kering sampai garing


 Sayur taugeh dan kucai


bila cili kisar dah garing..letak tauhu dan fishball goreng letak garam, kiub ikan bilis/ayam, letak kuey teow dan gaul...last, letak taugeh..kacau rata..kalu suka boleh letak kicap sikit..Angkat dan hidang...makan dengan cili padi jeruk sangat sedap..haha...sekian n3 pasal makanan..Kita jumpa next n3..

~ SELAMAT MENCUBA ~
(^_^)y

No comments:

Post a Comment

Post a Comment