http://my.fiveminutesofyourlife.net/p/enjka

Thursday 6 March 2014

Cara Buat Inti Karipap Serius Senang

Assalamualaikum...Salam Sejahtera kepada anda semua semoga bahagia..dihari yang indah lagi mulia..dipertemuan ini....lalaallala (tak ingat sudah..korang boleh kasi sambung sendiri..haha)..Kali ini tuan belog nak tepek setepek n3 pasal cara nak buat inti karipap...Aippp..cebik bibir nampak..hihi..Ala korang, aku nak share resipi yang meletop macam masterchef tak mampulah aku...Tapi aku tak kira, aku nak tepek jugak....Mana lah tahu dapat membantu...okeylah jom tengok..


Korang boleh pakai kentang, or keledek...Aku, pakai dua-dua..hahaha terserlah ketamakan disitu..


bawang merah + bawang putih + serbuk kari + ikan bilis ( perencah..kalu korang nak pakai kiub pon okey)
Kisar semua...


Tumis bahan kisar..dan letak air..dan letak kentang+keledek..masak sampai air kering..bila hampir kering boleh perasakan dengan garam, dan gula..bagi yang berminat letak ayam ke daging, boleh masukkkan sekali...hahaha..senang sangat bunyi nya kan...memang la senang..kalu susah tak kuasa jugak nak buat..hahaha


Tarraaaaaaa.....ni inti karipap yang dah siap..okey jumpa next n3..

~SELAMAT MENCUBA~
(^_^)y

No comments:

Post a Comment

Post a Comment