http://my.fiveminutesofyourlife.net/p/enjka

Sunday 1 June 2014

3D Origami Tea Pot

Assalamualaikum....Salam Sejahtera..Salam bersalaman...:P...sejak dua menjak ni..idea ber '3D Origami' tuan velog mencurah-curah..penyakit malas tuan velog nak ber'origami' makin pulih...Tapi yang aku musykil, penyakit malas pasal ke'makan'an memang tak pernah pudar...hahaha..Kali ini, aku nak tepek pasal 3D Origami Tea Pot..Aku minat set pinggan mangkuk ala2 vantage, suka tengok munga-munga ros pink..hahaha..gegirl sangat aku..(EerrrrKKKKKKK -_____________-)..Tetapi disebabkan sedor ke diri ini yang kurang mampu, dan keinginan memilikinya yang sangat menebal...maka aku cuba buat sendiril pakai kertas...hahaha..(sila jangan keji sifat kedekut aku..hahaha)...Dengan semangat yang berkobar-kobar, aku gigih la potong lipat kertas bagai....terjelir-jelir aku cantum kertas...Finally, homaigod...makcik suka ..makcik suka..terus lompat katak, tanda kegirangan....hahaha..Okey, abaikan merapu menghaban aku...Sesiapa yang berminat, jom tengok cara buat...harap dapat membantu..

p/s - Tuan belog adalah seseorang yang tidak begitu rajin snap gambar, ini kerana dia bersikap gelojoh..

Mula-mula sila lipat kertas, sebanyak mungkin..Churp!!!! jangan tanya aku berapa banyak..selain gelojoh, malas mengira juga satu sifat tuan velog..Harap Maklom...:P....yang ini kita mulakan dengan buat cawan...cantumkan seperti gambor diatas..

Cantum banyak-banyak..tapak dia yang pink itu...20pcs

#Cantumkan semua..
 
P/s - selalunya kalu korang teruskan mencantum seperti gambar bertanda '#'...sangat mudah tercabut..boleh buat korang tensi tahap nak tampor orang..jadik!!!! untuk elakkan kejadian ngeri itu..aku sarankan cantum seperti gambar diatas..nescaya, korang akan senang hati mencantum, sambil bersiul-siul..

Begini rupanya...sila cantumkan untuk dapatkan tapak yang bulat..
 
 Nah.....begini rupanya

 Part ni dah senang dah..teruskan mencantum..sampai 9 layers..

Untuk motif bunga..sila refer gambar diatas..kalu korang tak minat bunga..sila buat bentuk lain..lep?tengkorak?bintang?ikut suka hati hokey...tuan belog suka bunga pink...:P

 Bila cawan dah siap, kita buat tangkai dia..ukurannya cenggini...

 Lipat seperti biasa

 Nah.....ni rupanya..kecik sikit dari yang selalu pakai

 Telinga cawan siap!!!

 Cawan siap..piring pink tu just cantumkan cam bese..gam semua, supaya tak tercabut..

Okey, cara nak buat teko..sama jek dengan yang origami basic yang aku selalu buat..tapak pink 28pcs..cantumkan sebanyak 16 layer...teruskan membuat okey..sampai dapat seperti gambor dibawah...hihi..


Nah.....siap sudah..cantikkan?????..sila angguk..jagalah hati tuan belog sikit...;P
 
Harap gambar ini, dapat membantu...:)

Okey korang...sampai sini sahaja sesi pembelajaran kita...harap dapat membantu bagi yang berminat...Kita jumpa next n3 dengan kecintaan warna warni yang lain..


~SELAMAT MENCUBA~
(^_^)y

No comments:

Post a Comment

Post a Comment