http://my.fiveminutesofyourlife.net/p/enjka

Tuesday 12 November 2013

Jom Makan

Salam..hai korang..N3 kali ni..mood aku nak share gambar makanan je...Hmmm jom korang jamu mata kt blog warna warni tgk makanan..Actually makanan aku bese-bese la sgt....Saje nk nunjuk..harap korang xhina aku..hehe

Semalam balik keje teringin nak makan kwetiau goreng..Suka sgt letak banyak2 sayur..

Ni bukan karipap tau,,,TEMBOSA name die..kuih orang Pantai Timur..ni kueh feveret aku..tak tahu nak describe rase die cmne..aku rase sedap je..(perut tong sume sedap..)..inti die ikan..

Nasi goreng kegemaranku..semestinya kampung style..kite orang kampung..tak dapat nasik menggeletar wehhhh..makan panas-panas..gigit cili api...terangkat..^_^

Nak balance kan kepedasan die..minum air mangga..(style aku sesuap nasi..sebijik cili api..giler kau xpedas..ah!!!xkire,janji terangkat) letak buah ijau merah..baru warna warni..^_^


Serasi bersama di dalam perutku...-______-

Ni aku bagi nama 'Nasik Lesung'..Sedap!! giloss pedas..(ape je yang tak sedap pon aku xtahu..-__- )...Nak wat nasik lesung ni senang je..korang tumbok sambal belacan cm bese..kasi  xtra cili api..bila da jadik sambal belacan kuarkan, tinggalkan ckit kt dalam lesung..n letak nasik dalam lesung..n tonyoh2 ngan anak lesung smpai sebati (jangan kau tumbok nt lembik nasik itu..sudahnye,.wat masker..hahaha)..tak cukup tambah sambal lagi..kalu ak ckit ckup..mau merompong hidung...hahaha..Nasi panas-panas lagi syokkkk..

Gandingkan ngan singgang Ikan Aye (Ikan tongkol)...singgang wajib campak-campak kan cili api..baru terangkat..(ye..aku mmg tekak orang kampung..heheh)


Sedap weeehhhh...mau 3X tambah..Psssstt..korang ulam ngan kulit limau tu serius sedap..~______~

Teh 'O' panas..sangat nikmat..pas makan nasi minum teh o...(kan aku da kate...tekak aku serasi dengan kampung..hihihi) ~~~kampung girl~~~

Okey korang ni je wat N3 kali ini....

No comments:

Post a Comment

Post a Comment