http://my.fiveminutesofyourlife.net/p/enjka

Monday 11 November 2013

Pantai Remis~~Kuala Selangor

Hai korang...N3 kali ni aku nak share pasal Pantai Remis Kuala Selangor..Actually tadi aku godek-godek la laptop ni..tiba-tiba(cm suspen sgt..-_-) terjumpa la gambar-gambar kt Pantai Remis ni..Rasenye gambar ni bpe bulan lepas. Asalnye ktorg pergi nk santai2 je..aku ngan adik ak jalan-jalan, tetibe nampak sepasang suami isteri ngah terbongkok2 korek pasir pantai cm mencari something..So,ktorg  dengan lurus bendul pon tiru la korek..dengan harapan jumpa la mutiara..tak agak-agak2 kan....?nk mutiara..Tapi betul la pepatah melayu 'Malu Bertanya Sesat Jalan'..Aku pon dengan confident nye g  la dekat2 ngan akak 2..Rupanya dorg ngah carik remis..Akak 2 sungguh baik hati ajar ak cara nk cari remis..cara die cari lubang-lubang kecil kt pasir 2..korek..insyaAllah mesti jupe remis...

Aku try serius jumpa remis..pe lagi terus ajak adik ak korek2..dpt la beberapa bijik..tak sempat nak cari banyak sbb air dah mula pasang. Disebabkan nak sangat cari remis..esok nye pagi2 kul 8..ktorg dah terpacak kt sne..(giler excited nk meremis..hihi)..Sampai jek terus larik g korek..siap bawak bekal uolllss..cm nelayan lak rase..heheh..

Kat area ni la ktorg korek..

Ni la hasil setelah beberapa jam korek..kejang gak la kaki sbab nyangkung..hihi..tp bagus jgk dapat motivate diri..bukan senang nelayan2 ni nk cari rezeki..sangat berkat rezeki dorang..

Balik rumah bersihkan..aku rebus gitu-gitu jek..titik serai..siat2 daun kunyit..lepas tu ktorg pon menangis-nangis la makan..(hahaha ayat nk syahdu kunun).. Rase die mmg sgt manis tu yang sampai nanges2 makan..hihi..(actually rase sgt puas sbb mkn hasil "korek"kan sendiri..). Ini sahaja N3 aku pasal pantai remis..sambil melihat keindahan alam..sambil tu jugak kite mensyukuri nikmatNYA..SUBHANALLAH..Okey..meh jamu mata ngan pemandangan di sini...


                                     cube tengok bawah...                                        
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
v
v
v
Terima Kasih kerana membaca..dari saya dan anak-anak katak saya...



No comments:

Post a Comment

Post a Comment